Jedna z ciekawszych gier tego roku właśnie zadebiutowała. Sprawdzamy jakiej karty graficznej potrzeba do zabawy w Deus Ex: Mankind Divided.
- mroczny nastrój future noir,; - cyberpunkowa intryga,; - klimatyczne lokacje,; - nowy pakiet wszepów,; - porywająca akcja,; - różne sposoby prowadzenia rozgrywki,; - Deus Ex w szczytowej formie!
Minusy- przydałoby się więcej nowych implantów...,; - ...i możliwości personalizacji głównego bohatera,; - nie tak wiele różnic w mechanice rozgrywki w porównaniu z poprzednią częścią,; - problemy z płynnością.
Kolejna duża premiera na rynku gier już za nami. Deus Ex: Mankind Divided zadebiutował wczoraj zarówno na konsolach jak i na PC. Nie ukrywamy, że mieliśmy spore oczekiwania względem tego tytułu i to nie tylko pod względem fabuły czy klimatu, ale i technicznym.
Napędzana silnikiem Dawn najnowsza produkcja studia Square Enix jest firmowa logiem programu AMD Gaming Evolved. Obecnie trwa nawet promocja, w ramach, której wspomniany tytuł otrzymamy za darmo przy zakupie dowolnego (6 lub 8-rdzeniowego lub jak kto woli modułowego) procesora z rodziny FX.
Deus Ex: Mankind Divided miał być jednym z flagowych tytułów DirectX 12. Tak się jednak nie stało. Na kilka dni przed premierą twórcy wydali komunikat, że w dniu premiery gra będzie wspierała wyłącznie DirectX 11, a stosowna łatka umożliwiająca zabawe z wykorzystaniem DX 12 pojawi się we wrześniu.
Co ciekawe, wersja prasowa, którą otrzymaliśmy umożliwiała włączenie wspomnianego API, jednak rozgrywka przy jego użyciu była w zasadzie niemożliwa. Praktycznie, co kilka / kilkanaście minut gra się "wykrzaczała" nie wspominając już o fakcie, że różnica w wydajności pomiędzy DX 11, a DX 12 była znikoma.
W założeniu silnik Dawn umożliwia szerokie pole do popisu jeśli chodzi o możliwość dostosowania poszczególnych opcji graficznych do możliwości naszego sprzętu. W rzeczywistości jednak okazało się, że większość parametrów ma relatywnie niewielki wpływ na ilość wyświetlanych klatek na sekundę.
Wyjątkiem jest tutaj wygładzanie krawędzi metodą MSAA. Włączenie takowego (domyślnie wyłączone dla wszystkich poziomów gotowych ustawień graficznych), powoduje drastyczny spadek wydajności. W przypadku karty GTX 1080, było to -20 kl/s za każdy poziom (a dostępne są trzy: x2, x4 i x8). Na całe szczęście dostępne jest również dość lekkie dla kart graficznych wygładzanie - TAA, choć efekt jego działania zdecydowanie nie zachwyca.
Wymagania sprzętowe
Patrząc na specyfikacje podane przez producenta nic szczególnie nie rzuca się w oczy, no może poza sparowaniem procesora i7 z FX 8350, ale to dość powszechna praktyka pośród producentów gier. Kontrolka ostrzegawcza zapaliła się w dniu premiery kiedy to Square Enix wyjaśniło, że zalecana konfiguracja pozwoli na grę... w rozdzielczości FullHD przy ustawieniach wysokich (czyli dopiero 3 w kolejności - po ultra i bardzo wysokich).
Minimalne wymagania:
- OS: Windows 7 (64-bit)
- procesor: Intel i3-2100 3,1 GHz lub odpowiednik AMD
- RAM: 8 GB
- karta graficzna: NVIDIA GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870
- wolne miejsce na dysku twardym: 45 GB
- DirectX: DirectX 11
Zalecane wymagania:
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel Core i7-3770 lub AMD FX-8350
- RAM: 16 GB
- karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon RX 480
- wolne miejsce na dysku twardym: 55 GB
- DirectX: DirectX 11 lub DirectX 12
Modele postaci drugoplanowych pozstawiają sporo do życzenia
Założenia testowe
W naszych testach wykorzystaliśmy jedną z początkowych misji w Pradze. Należy wziąć pod uwagę, że pomiary były przeprowadzone w lokalizacji otwartej, a takowe stawiają zdecydowanie większe wymagania kartom graficznych niż pomieszczenia zamknięte, których w grze również nie brakuje.
Standardowo wszystkie testy przeprowadziliśmy pięciokrotnie, skrajne rezultaty odrzucaliśmy, a z pozostałych wyciągneliśmy średnia. Warto również zauważyć, że dla ustawień ultra oraz bardzo wysokich zalecana jest karta graficzna posiadająca więcej niż 4 GB pamięci.